niedziela, 10 maja 2020

Is there a crab?

Na dzisiejszej lekcji poznasz strukturę gramatyczną, dzięki której możesz opisać, co znajduje się na plaży.

1. Otwórz zeszyt i zapisz temat lekcji:

Lesson
Topic: Is there a crab?


2. Przypomnij sobie historyjkę z poprzedniej lekcji. Wykonaj zadanie 1 str. 72 z zeszytu ćwiczeń. Odpowiedzi znajdziesz poniżej.






Zwróć uwagę na zdanie, które pojawia się w historyjce: There's rubbish everywhere. Czy pamiętasz co oznacza to zdanie?

3. Wróć do piosenki z rozdziału 6. Czy pamiętasz, że dzieci opisywały plażę śpiewając:

There's a starfish on the rock.





4. Wykonaj poniższe zadanie na platformie Wordwall. Zwróć uwagę na strukturę gramatyczną "There's..."




5. Co właściwie oznacza "There's.."? Dzięki tej strukturze możemy opisywać przedmioty, które znajdują się wokół nas.

np. There's rubbish everywhere. - Tutaj wszędzie są śmieci.
There's a starfish on the rock. - Na skale jest rozgwiazda.

Przetłumacz następujące zdania  do zeszytu (odpowiedzi znajdziesz poniżej):

Na skale jest muszelka.
Na plaży jest krab.


6. Wykonaj zadanie 2 str. 72 z zeszytu ćwiczeń. (odpowiedzi znajdziesz poniżej, a jeśli nie masz ćwiczeniówki, to ta strona znajduje się w punkcie 2 tej lekcji).

Zauważ, że pojawiają się tam pytania ze strukturą gramatyczną, którą dzisiaj poznałeś/-aś, a mianowicie:

Is there a shell? (czy tutaj znajduje się/jest muszelka?)
Zauważ, że odpowiedź może być albo:
-Yes, there is (jeśli coś faktycznie znajduje się na plaży) albo:
No, there isn't (jeśli tego nie ma).

7. Sprawdź odpowiedzi do zad. 1 i 2 ze str. 72 z zeszytu ćwiczeń, a także do zdań z punktu 5 tej lekcji:


Na skale jest muszelka. - There's a shell on the rock.
Na plaży jest krab. - There's a crab on the beach.

SEE YOU SOON :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz